wat heeft India met mij gedaan - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van marga en anne marie - WaarBenJij.nu wat heeft India met mij gedaan - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van marga en anne marie - WaarBenJij.nu

wat heeft India met mij gedaan

Door: marga

Blijf op de hoogte en volg marga en anne marie

17 November 2012 | Nederland, Doetinchem

Het is zaterdag 17 nov. en het einde is in zicht,kom dan aan het denken,wat heeft deze reis met me gedaan.Ik was goed voorbereid en had geen verwachtingen,maar Haridwar heeft mijn leven danig op de kop gezet, heb zoveel verschrikkelijke dingen gezien.oa. bedelende mensen,verwaarloosde aangevreten honden(blijven hier doorlopen,dierenartsen kennen ze niet en doden mag niet,dus blijven ze half doorstrompelen(als ik een geweer had gehad had ik ze verlost,maar van de Daila Lama geleerd,accepteren dat dat hier normaal is en niet denken dat wat in Nederland gebeurt goed is,zo dacht ik dus wel,alles wat ziek zwak of misselijk is verlossen,nu denk ik daar anders over.Zo rijden hier jongeren rond op een plank hierop zitten ze met verlamde benen en hebben maar een werkende hand hieraan een teenslipper en zo kunnen ze zich verplaatsen,niemand kijkt naar hen om,(zie je maar te redden,in Ned.Word je misschien te snel geholpen (meer bemoeizucht) maar hier is het alleen de sterken overleven het. Afvalbergen zo hoog langs de kant van de weg,waar mens en dier nog iets eetbaars uitproberen te halen om de dag door tekomen,niet te geloven. Ik was tot mijn enkels afgebroken en steen voor steen weer opgebouwd,van buiten het zelfde maar innerlijk een ander mens( heeeel anders) Heb de hele maand nog geen vlees gegeten en moet het ook niet meer , ook geen alcohol (maar dat kent India niet) Maar dat mis ik wel,een lekker koud glaasje wijn (het is hier zo verschrikkelijk warm). Zorg dat die vrijdag koud staat hahhaha. Ik zit hier te schrijven met een zwerfhond aan mijn voeten,koekjes lussen ze niet alleen bananen omdat die hier voor het oprapen liggen.De pc werkt hier met sateliet en soms lukt het niet,we zitten hier vlakbij Maleisie en Thailand maar dinsdag ben ik weer in Dehli en zit dan vlak bij een internetcafe, zou zeggen tot dinsdag,eerst nog een bootreis van 2.30 uur en 5 uur vliegen maar we komen er. namaste kusjes van mij marga

  • 17 November 2012 - 15:59

    Luci:

    hoi Marga,

    wat heb je veel meegemaakt en ervaren! Hier ben je nog wel even mee bezig om alles op een rijtje te zetten en een plekje te geven. Het lijkt me erg moeilijk om al die dieren zo te zien lijden, ik zou dat denk ik niet aan kunnen zien. Ik zie er naar uit om van je te horen over alles wat je meegemaakt hebt, tot vrijdag, nog een week je genieten!

  • 19 November 2012 - 10:40

    Guido, Belinda, Lara En Tim:

    Hoi Hoi,

    Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt!
    We zijn erg benieuwd naar de verhalen en de foto's.
    met ons gaat alles goed, Lara en Tim zijn al helemaal vol van sinterklaas.
    Geniet nog van de laatste dagen en neem maar een beetje zon mee want het is hier vandaag zo somber.
    Geniet nog van de laatste dagen en morgen een goede reis!

    Groetjes van ons allemaal!

  • 20 November 2012 - 11:45

    Elles:

    lieve mama

    vrijdag is het zo ver de wijn staat koud we gaan er een gezellige dag van maken
    tot snel
    dikke kus hou van jou !

    ps geniet nog van de laatste dagen

  • 20 November 2012 - 17:26

    Ron:

    eeey mama,

    wat een leven he, zoiets maak je nooit meer mee!
    ben benieuwd naar de foto's en de verhalen
    Stage bevalt me tot nu toe goed en kan niet wachten tot vrijdag

    dikke kus Ron, Papa

  • 20 November 2012 - 20:15

    Yvonne Venema:

    Nou daar wordt je stil van wat jullie allemaal zien en beleven. Terug in nederland zal wel een cultuurshock zijn. Een hele goede terugreis gewenst. groetjes Yvonne
























































Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Doetinchem

aa

aa

Recente Reisverslagen:

21 November 2012

terug in Dehli

17 November 2012

wat heeft India met mij gedaan

14 November 2012

regen in de jungle

11 November 2012

andaman eiland

08 November 2012

we zullen doorgaan
marga en anne marie

Actief sinds 14 Okt. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 13103

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 23 November 2012

aa

Landen bezocht: